سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد ابزار دقیق در صنایع مختلف

 

کاربرد ابزار ظریف در صنعت های متفاوت

همانطور که تا قبل از این گفته شد؛ مهم‌ترین ابزار ظریف در صنعت برای اندازه گیری پارامترهای مختلفی همانند سرعت، لرزش، سکو حرارت، غلظت، فشار و.. به کار می روند و به همین انگیزه وجودشان در‌هر پروژه صنعتی الزامیست. دراین مورد شایع ترین و مهم‌ترین کاربردهای ابزار ظریف در صنعت های متعدد به گستردن پایین هست:

لول ترانسمیتر

. استعمال در صنعت کشتی سازی جهت اندازه گیری فشار در سیستم های هیدرولیک، اندازه گیری عمق دریا، در دست گرفتن سیستم های مختلف در کشتی و..

 

. کاربرد در صنعت های پتروشیمی و شیمیایی به خواسته در اختیار گرفتن فرآیندهای گوناگون و اندازه گیری سطح تراکم در خنک کننده ها، ردیف های تقطیر و مخازن ذخیره سازی، در دست گرفتن فشار خازن و…

 

. استفاده در صنعت های نفتی و گازی به مراد در دست گرفتن و اندازه گیری فشار در پمپ ها، سنجش جریان در خط لوله ها، تفحص سطوح تراکم در کشتی های ذخیره سازی و..

 

. به کارگیری بلندمرتبه در صنعت های داروسازی جهت در دست گرفتن فرآیندها، بازرسی موقعیت هوای گوشه و کنار، اندازه گیری رطوبت و دما، تحقیق بر واحد سنجش فشار دستگاه ها و..

 

. کاربرد در صنعت های غذایی و آب میوه و اندازه گیری میزان رطوبت، در اختیار گرفتن دما، طبقه بندی مواد متعدد و..

 

. به کارگیری در نیروگاه ها و صنعت های تصفیه آب جهت سنجش دما، در اختیار گرفتن سازوکار ها، تصفیه ظریف، نگهداری و تعمیرات قسمت های مختلف و..

 

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید ابزار برقی کیفیت بالا

 

اجزای همگانی یک سیستم ابزار ظریف

کاربردهای متعدد مهم ترین ابزار ظریف در صنعت، به نه آرم دهنده اهمیت این امکانات و ضروری بودن شان در پروژه های گوناگون است. در این مورد خوب است بدانید که اجزای همگانی یک سیستم ابزار ظریف متشکل از 3 قسمت متفاوت است که عموما برای پیشرفت در عملکرد دستگاه در مورد اندازه گیری پیاده سازی گردیده اند و اصلی ترین آن‌ها شامل مفاد تحت میگردد:

 

. حسگرها یا این که سنسورهای اندازه گیری

این نصیب کار اندازه گیری کمیت های مختلفی مانند فشار، رتبه حرارت، لرزش، سرعت و.. را اعمال می دهد که پردازش داده های ایجاد گردیده به وسیله آنان به عهده قسمت دیگری به اسم امکانات در دست گرفتن کننده میباشد.

 

. در اختیار گرفتن کننده ها (مبدل ها یا این که ترانسدیوسرها)

بی‌شک‌ کنترل فرآیندهای متفاوت در صنعت از التفات ویژه ای برخوردار‌است که در قبلی بیشتر به طور دستی و به وسیله اشخاص ایفا می گرفت، ولی امروزه در دست گرفتن گرها به دنیای صنعت پا گذارده و تمامی موردها مایحتاج را به طور بهبود یافته تری در دست گرفتن می نمایند. از جدیدترین در اختیار گرفتن کننده های درحال حاضر حاضر صنعت خواهیم توانست به کنترل کننده های گازی یاFCD  و در دست گرفتن کننده های توزیع پذیر یاDCS  اشاره کنیم.

 

. پاداش ها (ترانسیمتر یا این که جابجایی دهنده)

در ابزار ظریف در صنعت بخشی به اسم جایزه وجود دارااست که وظیفه اساسی اش اخذ سیگنال ها از قسمت در دست گرفتن کننده و بعد از آن ارسال پاسخی ظریف و مطلوب برای آن میباشد که از رایج ترین ابزارهای پاداش میتوانیم به الکتروموتورها و شیرهای در اختیار گرفتن اشاره کنیم.

 

به صورت خلاصه می توان خاطرنشان کرد که مهم ترین ابزار ظریف در صنعت از امکانات مختلفی تشکیل‌شده اند که بزرگترین آن‌ها مشمول سنسور، کنترلر، ترانسیمتر، ترانسدیوسر، عنصر پایانی و ریکوردر میباشد.

 

بیشتر بخوانید : ابزار پنوماتیک

 

 

 

شایسته ترین برندهای پناه کننده ابزار ظریف

فعلا که با ابزار ظریف در صنعت و کاربردهای ویژه شان آشنا شدیم، می قدرت در نظر گرفتن زد که به انگیزه التفات کلان این امکانات، برندهای مختلفی از آنها به بازار روانه می گردد که تعیین شایسته ترین نوع شان را با دشواری هایی رو به رو نموده است. قبل از هر چیز می بایست بدانید که ابزارهای ظریف به وسیله کشورها و برندهای زیادی ساخت میگردند که از اشکال متعدد این ابزار می شود به ترمومترهای دیجیتال، مانومتر، فلومتر، سنسور فشار و.. اشاره نمود که از شایسته ترین و کیفیت عالی ترین برندهای جان دار در بازار می قدرت مورد ها پایین را اسم توفیق:

 

. امرسون Emerson))

 

. سامسون Samson))

 

. شرکت ویکا (Wika)

 

. فیشر (Fisher)

 

کلاً توجه داشته باشید که معتبرترین برندهای سازنده ابزار ظریف، عموما اروپایی و آمریکایی هستند و شما با دقت به نیازتان می‌توانید برای تنظیم این امکانات مبادرت کنید.

 

صحبت نهایی

 

همان طور که گفته شد، ابزار ظریف از وسیع ترین امکانات در صنعت های و پروژه های صنعتی گوناگون هستند که مهمترین وظیفه شان اندازه گیری و در دست گرفتن پارامترهای حیاتی و ضروری در مراحل گوناگون پالایش و ایجاد میباشد. از آن جایی که‌این ابزار طیف گسترده ای دارند، آشنایی انواع مختلف آنها و کاربردهای شان برای داشتن انتخابی مطلوب بسیار دارای اهمیت خواهد بود، به همین جهت ما در‌این مقاله همت کردیم تا مهم ترین ابزار ظریف در صنعت و همینطور اشکال و کاربردهای مختلف آن را نیز به شما معرفی کنیم تا در شکل نیاز بتوانید از آن منفعت بگیرید.

 

به خیال و خاطر داشته باشید که امروزه شرکت های متعددی در کشورمان سرگرم عمل میباشند که شایسته ترین و معتبرترین برندهای خالق ابزار ظریف در صنعت را به کشور وارد کرده و در دسترس صنعت های متعدد قرار می‌دهند، بنابراین شما به راحتی میتوانید امکانات آیتم نظرتان را به طور حضوری یا این که اینترنتی تهیه و تنظیم کنید. در غایت امید‌داریم که همه نکات بیان شده برای شما کاربردی بوده باشد.